Wednesday 22 May 2019

Jus Delima Organik Al-Rumman


MENGAPA JUS DELIMA AL-RUMMAN

Dengan khasiat yang begitu banyak terkandung di dalam buah delima, Syarikat YMR INTERNATIONAL MARKETING SDN BHD telah mengambil inisiatif untuk memanfaatkan buah delima kepada masyarakat dalam bentuk jus. Jus Delima Al-Rumman diperbuat daripada perahan buah delima organic yang terpilih dan bukan daripada pati seperti kebanyakan produk lain yang berada di pasaran. Jus ini juga bebas daripada bahan pengawet, bahan tambahan, tambahan gula, penambahan air, tanpa pewarna, tanpa perisa dan tanpa penstabil.

Jus Delima Al-Rumman ini dihasilkan dari buah delima organik yang diperah berserta dengan kulitnya. Proses ini dipantau oleh USDA (United States Department of Agriculture) yang merupakan satu badan dunia yang mengawasi ladang-ladang organik. Ini kerana hanya buah delima yang di tanam secara organic sahaja boleh diperah berserta dengan kulit. Kulit delima banyak mengandungi khasiat sepertimana yang di sebut dalam hadis Rasulullah S.A.W yang bermaksud,

Makanlah delima dengan kulitnya kerana sesungguhnya buah delima baik untuk penghadaman perut - [Diriwayatkanoleh Ahmad, Baihaqi dan Ibnu Sunni]

Dengan adanya jus delima Al-Rumman yang dikeluarkan oleh YMR International Marketing Sdn Bhd. masyarakat boleh memanfaatkan khasiat buah delima untuk mencegah dan mengubati pelbagai jenis penyakit. Jus delima Al-Rumman merupakan jus delima yang terbaik kerana jus delima Al-Rumman bebas daripada bahan pengawet, pewarna dan perasa tiruan. Ini kerana Jus delima Al-Rumman ini dihasilkan menerusi proses penuaian buah delima organik yang terpilih sehinggalah dibotolkan dengan proses ‘Hot Filling’.

Semasa proses pembotolan, buah delima yang diperah sekali dengan kulit dan dipanaskan sehingga 90°c bagi mematikan bakteria. Jus delima yang telah diperah akan diisikan dalam keadaan botol bersuhu 90°c dan ditutup dengan Safety Button Cap.

Selepas proses pembotolan, jus delima yang telah dibotolkan akan dikuarantin selama 2 minggu. Selepas 2 minggu hanya jus delima yang elok sahaja akan diambil untuk dilabelkan serta dipasarkan. Dengan teknologi pemprosessan yang baik ini, dapat menambah keyakinan bahawa Jus delima Al-Rumman boleh bertahan selama 2 tahun setelah dibotolkan walaupun tanpa bahan pengawet.

Jus delima Al-Rumman juga mempunyai rasa yang berbeza setiap botol kerana buah delima yang di perah akan terus dibotolkan tanpa perlu disimpan didalam satu tangki yang besar. Rasa setiap botol jus Delima Al-Rumman akan bergantung kepada keadaan buah semasa diperah. Jika buah yang diperah semua masak ranum, jus delima Al-Rumman akan terasa manis, jika buah delima yang diperah bercampur buah tidak cukup masak, jus Delima Al-Rumman akan terasa sedikit masam.

Dapatkan sekarang!!! Untuk kesihatan anda....

Terdapat dalam dua saiz:

Jus Delima Organik Al-Rumman 1 liter = RM150.00
Jus Delima Organik Al-Rumman 300 ml = RM 49.00

atau dalam bentuk sachet



Harga sekotak = RM 127.00

Penghantaran PERCUMA!!

Whatsapp Azny (018 5760862) untuk maklumat lanjut...

No comments:

Post a Comment

Khasiat buah delima

Setiap buah-buahan yang disebut dalam al-Quran ada khasiat yang tersendiri. Elakkan refined carbo. #HealthDrZubaidi